ADIK MANIS

...HEY ADIK MANIS...SELAMAT DATANG!!♥♥

Saturday, April 20, 2013

Jalanan

HEY...whattttsuuupppp?!!! hohoho...

okeyhhh i should starting with Assalamualaikum...okay okay semula...

tenenene...

Assalamualaikum...
heyyy whatsuuupppp der dir dur....

hahahaha...

        Okay since aku dah jadi penganggur balik buat sementara waktu ni..mulalah hari hari lepas bangun pagi dok fikir "what should I do ha today??" every morning mesti asyik dok kata benda alah tu jer kat ibu... so, ibu dengan bangga hatinya telah merancang sesuatu yang dia telah rancang untuk aku melaksanakan rancangannya...haaa...nampak tak begitu complicated sungguh rancangan ibu yang dirancang untuk aku...

        Hahahaha...yaaa...aku cuti sem tak ada lah lama mana..only 1 and half month...UiTM start  bagi peluang untuk pelajar merehatkan pemikiran diorang atau dari segi istilah lain habis paper untuk final adalah 14 March haritu...dan dan kami pelajar business yang menutup pimtu UiTM iaitu 14 March dan paper habis jam  5 petang...haaa kau hambikkk....buatlah kau clearance sensorang !... akak senioritas dan abang senioritas dah lama pulang ke rumah dan kemungkinan mereka sudah berguling dan bergolek satu rumah or maybe jalan tar di depan rumah juga...ha ha ha ha...okayy lawak hambar !

        Awhhhhh...kembali semula ke perancangan ibu untuk aku...Tak adalah besar sangat cadangan ibu...Ibu cuma suruh aku cari kerja... rasanya rancangan ibu itu sungguh bernas dan menarik tertarik dan okay ini semua poyo ! ha ha ha... 

         Malangnya pemikiran lebih awal menepis segala cadangan ibu..haaaa bukan malas la weh! pandai je nak cakap aku malas... tak habis lagi ceritaaaa.... haiiipppp.... walaupun pemikiran cuba menghasut dan cuba untuk melahirkan zarah zarah malas... okayh cerita menipu malas mana ada zarah...! aku cuba untuk bangkit bila ditolak jatuh bangunlah semula, Bangkit bila diluka nanti pulihlah semula, Bangkit biar bersusah dulu nanti senang semua, Sakit pada luka kan pulih semula, Bangkit bangkit bangkit.... hahahaha...okayy okayy..maafkan saya ! emoo dengar perkataan bangkit ni... aku pon cari kerjaaa.... nak cari part time...surelah susah...so, mulalah menipu semua tokeyh kedai yang aku nak kerja lama.. okeyhh korang yang tokey kedai sila make sure yang aku lah suspek yang dikehendaki ! hahaha...okaayyyy... baiii....ha ha ha...

      Bermulalah hari hari yang sungguh sungguh penuh dengan ceritera yang penuhhh warna dan warni...haaaaaa namapak tak yang aku ni sebenarnya puitis dan romantisss..haaa..okayy mengarutt... macam macam kerja kau aku tanya.. kak kak nak pakai orang tak?? dik dik sini ada kerja kosong tak?? bang bang bang  (hahahah...abang banyak sikit...3 kali sebut ha ha ha..okayy geliiii ) sini nak cari orang kerja tak?... ada tu yek yek ja ambik nama no telefon alamat la bagaiii agaknya kalau boleh nak buat satu buku aku biodata..last last tak jugak jugak telefon aku suruh datang kerja...Hampeh semuanya... adatu aku naik jer kereta text cakap nak kenal....-_____________________________-"...blerghhhh.. Gua nak kerja ahhh bukan nak cari suami ahhh !!

     haaaa...semua jenis kedai aku tanya..dari kedai baju baby hingga lah kedai pokcik mokcik aku tanya...ta da kosong ! tanya kedai pengantin adanya suruh jadi model baju pengantin..ha ha ha itu kisah lawak..memangg tak ahhh ! apa ja kerja aku tak tanya...hmpppp...

     Last last ini lah dia si penganggur yang terhasil dan terlahir...memang betul cakap semua orang.. tak kisah lah semua tu siapa..yang penting dia ialah orang.. kalau tak belajar rajin rajin...sia sia jer la ilmu yang Allah turunkan kat bumi ni.. kita ni diciptakan untuk mentadbir dan menjadi seorang khalifa..kau aku dia kita nie pemimpin..PEMIMPIN ! pantang berundur sebelum kalah... macam macam orang kata sampai kita termakan kata...tak apa termakan kata yang baik sokayyy...jangan kau sibuk nak makan marijuana, asap shisa, asap rokok lah bagai...nak jadi abang long kawasan lah, kak yong kawasan lah.. tapi apa pun tak ada.. haaaa mula lah tu terasa.. apa barang abang long dengan kak yong terasa ! tak kisah lah tak pandai jangan jadi sampah masyarakat okayyy... sama sama kita ingatkan antara satu sama lain.. sama sama kita majukan Malaysia... sama sama kita jadi Orang bukan jadi Arang..SIAPA MAKAN CILI DIA YANG TERASA PEDASNYA... 

NotaKaki : aku memang saja pilih ayat jalanan...jalanan tu macam macam.. macam macam warna kulit.. macam macam agama, macam macam bangsa senang cerita macam macam kerenahnya... bukan manusia kalau tak banyak songeh... maaf andai terguris hati.. hanya ingatan dan pesanan kesedaran dari pihak jalan raya sahaja...ha ha ha.. okayyy lawak hambar !



No comments:

@HAK CIPTA TERPELIHARA NUR ATIQAH AIN..*_*